zendegi-salem
zendegi-salem
zendegi-salem
zendegi-salem

چگونه اکسیر جوانی را به دست بیاوریم؟

m_rooina
26.07.18 01:26 PM Comment(s)

اهمیت جوانی و جوان‌ماندن تا جایی است که در افسانه‌ها ما از اکسیر جوانی می‌شنویم، اما در دنیای واقعی و امروزی اکسیر جوانی را باید در چه چیز‌هایی جست‌وجو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  آب بدنتان را تامین کنید؛ زمانی که بدن دهیدراته می‌شود یعنی به میزان کافی آب دریافت نمی‌کند، بیشتر شبیه کشمش می‌شود تا یک انگور رسیده که برای همین باید به میزان کافی آب بنوشید.

هیچ وقت نباید احساس تشنگی کنید. باید قبل از آن آب کافی مصرف کرده باشید. حتما مواد غذایی سرشار از آب مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه نیز مصرف کنید تا به بهترین نحو آب بدنتان تأمین شود.

فعال باشید؛ ورزش‌کردن از بروز پیری زودرس پیشگیری می‌کند، اما بهتر است ورزش‌های سبک و منظم انجام دهید؛ نه اینکه هرازگاهی ورزش‌های سنگین و حرکات شدید داشته باشید که فشار زیادی روی بدن می‌آورند. ورزش سبک و دایمی تأثیر بسیار خوبی در طولانی‌مدت ایجاد می‌کند. اگر ورزش‌های سنگین مانند دوی مسافت طولانی و یا وزنه‌برداری و ... انجام می‌دهید، حتما حواستان به تغذیه‌تان باشد. قبل و بعد از جلسات ورزشی به میزان کافی آب بنوشید. سعی کنید حتما تحت نظر یک متخصص تغذیه باشید.

مصرف کافیین را محدود کنید؛ به عقیده بیشتر متخصصان کافیین باعث دهیدراته‌شدن بدن و پیری می‌شود برای همین لازم است که مصرف آن را محدود کنید. به جای مصرف نوشیدنی‌های کافیین‌دار بهتر است میوه میل کنید. سیب بهترین گزینه است.

خواب را فراموش نکنید؛ البته منظورمان این نیست که تا لنگ ظهر بخوابید؛ هر چند در این دوره زمانه این کار تقریبا غیرممکن شده است، اما می‌خواهیم بگوییم که در طول خواب بدن خود را احیا و ناخوشی‌هایش را درمان می‌کند. ساعات مناسب خواب تنها روشی است که هم عمیقا بدن را سر حال می‌آورد و هم ظاهر ما را بهتر نشان می‌دهد.

باید بدانید که تمام عملکرد‌های ترمیمی بدن از احیای غدد فوق کلیوی گرفته تا جوش‌های مزاحم صورت در طول خواب انجام می‌گیرد. چرت‌های گاه‌به‌گاه بعدازظهر یا گذراندن آخر هفته در رختخواب کمک‌کننده است، اما باید بدانید که کمبود خواب روزانه باعث بروز مشکلاتی در سلامتی می‌شود و احتمال اینکه زودبه‌زود مریض شوید را بالا می‌برد. درواقع اگر به میزان کافی نخوابید، سیستم ایمنی بدنتان ضعیف خواهد شد. بدن ما به حدود ٨ ساعت خواب نیاز دارد؛ اما اگر در شرایط استرس‌زایی به سر می‌برید یا بیمار شده‌اید باید بیشتر از این بخوابید. اگر می‌گویید که وقتش را ندارید باید زمانی را در نظر بگیرید که از بی‌خوابی مریض خواهید شد.

به سبزیجات برگ‌دار بها دهید و در لیست غذایی‌تان قرار بدهید؛ سبزیجات برگ‌دار جزو منابع مواد مغذی متعددی هستند. تا جایی که می‌توانید از مصرف این سبزیجات غافل نشوید. نوشیدن آب سبزیجات برگ‌دار مانند آب کلم یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند پای مواد مغذی سبزیجات را به برنامه غذایی‌تان باز کند. همیشه در کنار بشقابتان سبزیجات داشته باشید. اسفناج را فراموش نکنید. سبزیجات برگ‌دار را خرد کرده و به برنج کامل اضافه کنید. داخل همبرگرتان را پر از کاهو و کلم کنید. انواع کلم‌ها را به سالادتان اضافه کنید.

موادغذایی آنتی‌اکسیدان‌دار را فراموش نکنید؛ پیری و فرسودگی به دلیل وجود رادیکال‌های آزاد بروز کرده یا شدیدتر می‌شود. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌ها آسیب زده و باعث پیری آن‌ها می‌شوند. برای مقابله با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد باید مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان مصرف کنید؛ برای این منظور باید میوه و سبزیجات زیادی میل کنید. توصیه می‌کنیم میوه‌های ریز، گردو، تخمه کدو و ادویه‌هایی مانند زردچوبه، دارچین و ... را دریابید. تا جایی که می‌توانید از مصرف غذا‌های صنعتی و فرآوری‌شده بپرهیزید.

حواستان به هواخوری و پیاده‌روی باشد؛ معمولا خیلی از ما بیشتر وقتمان را در بین چهاردیواری می‌گذرانیم؛ بدون توجه به اینکه بدن ما به هوای آزاد نیاز دارد. به پیاده‌روی بروید، دوچرخه‌سواری کنید یا بدوید؛ با اینکه سموم موجود در هوای بیرون یکی از مشکلات سلامتی مانند پیری زودرس است، اما آلودگی‌های موجود در داخل چهاردیواری‌ها نیز به همان اندازه برای سلامتی ما مضر است. بهتر است به پارک و یا جا‌هایی که آلودگی کمتری دارند، بروید.

از کار‌های روزانه‌تان لذت ببرید؛ نفس عمیق به کنترل عملکرد مغز کمک می‌کند؛ در این صورت هم استرستان کم می‌شود و احساس آرامش بیشتری می‌کنید. از کار‌هایی که انجام می‌دهید لذت ببرید یا اینکه کار‌هایی را انجام دهید که از آن‌ها لذت بیشتری می‌برید. لذت‌هایتان را با شریک زندگی و عزیزانتان قسمت کنید. به سلامتی و زندگی طولانی فکر کنید.

Get Started Now