zendegi-salem
zendegi-salem
zendegi-salem
zendegi-salem

بررسی خواص کشمش سیاه

m_rooina
17.02.19 08:03 AM Comment(s)


میوه ها از جمله بهترین و مفید ترین خوراکی ها برای سلامتی بدن انسان هستند که می توانند از بسیاری از بیماری ها و ناهنجاری ها جلوگیری کنند. میوه های مفیدی در طبیعت موجود است که میوه انگور یکی از بهترین هاست.

شاید انتخاب یک میوه مفید از بین تمام میوه ها کار ساده ای نباشد. ولی میوه هایی مانند انار و یا سیب و همچنین  انگور از جمله بهترین میوه ها برای سلامتی بدن انسان است. میوه ای همانند انگور در مراحل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از بهترین مراحل استفاده از انگور زمان کشمش بدن آن است. با پرشین وی همراه باشید تا درباره خواص کشمش سیاه بیشتر بدانید.

آشنایی با خواص کشمش سیاه یا مویز

مهمترین خواص کشمش سیاه شامل پیشگیری از بیماری‌ها، تقویت حافظه، پیشگیری از آلزایمر، رفع کم‌خونی، تقویت اعصاب، سلامت معده، افزایش قدرت یادگیری و کمک به سلامت قلب و چشم‌ها می‌شود. ارزش غذایی و خواص کشمش سیاه یا مویز نسبت به انگور و کشمش سبز بیشتر است و به عنوان یک غذای کامل شناخته می‌شود.

ترکیبات مویز اثر بسیار قوی در جلوگیری از بروز اختلالات بیماری آلزایمر دارد. هر چه میزان آنتو سیانین (عامل رنگ سیاه مویز) بیشتر باشد، قدرت مویز در جلوگیری از آلزایمر بیشتر می‌شود.

باید یادآوری شود که ترکیبات موجود در مویز می‌تواند از تصلب شرایین (سفت و سخت رگ‌ها) و چسبندگی پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند. با خوردن مویز، غلظت خون کاهش می‌یابد رگ‌های خونی منبسط می‌شود با خوردن مویز غلظت خون کاهش می‌یابد. رگ‌های خونی منبسط می‌شوند و خون می‌تواند با سرعت بیشتر ی در بدن جریان یابد و در نتیجه مانع انباشته شدن پلاکت‌های خون روی هم می‌شود و از لخته شدن خون پیشگیری می‌کند.

خواص کشمش سیاه

بررسی خواص کشمش سیاه

به طورکلی مویز درمان کننده بیماری‌های قلبی و پایین آورنده فشار خون است و برای بیماران دیابتی بسیار مفید می‌باشد.

خواص کشمش سیاه برای سلامتی

کشمش سیاه جزو خوراکی‌های با طبع گرم است و نوع کم دانه یا بی‌دانه آن بهترین نوع کشمش سیاه است. برخی از مهمترین خواص کشمش سیاه عبارتند از:

۱- خون خود را از مواد افزودنی نگه دارید:

۲- موثر در جلوگیری از پیری زودرس

۳- به پایان رساندن ریزش مو

۴- جلوگیری از بریدن موهای زودرس

۵- مبارزه با کلسترول بد

۶- ابتلا به آنمی یا کم خونی به حداقل میرسد

۷- نگه داشتن فشار خون زیر کنترل

۸- درمان پوکی استخوان موفقیت آمیز

خواص کشمش سیاه

معرفی خواص کشمش سیاه

خواص کشمش سیاه و تاثیرش بر بیماری ها

درباره عوارض جانبی کشمش سیاه بیشتر بدانید

خوردن مقدار زیادی کشمش سیاه، ممکن است سبب اسهال شود. برخی دیگر از عوارض جانبی زیاده‌روی در مصرف کشمش سیاه، ناراحتی معده، سوء هاضمه، تهوع، استفراغ، سرفه، خشکی دهان، گلو درد، عفونت، سردرد و مشکلات عضلانی است. به دلیل داشتن کالری بالا، مصرف این میوه برای افراد چاق و دارای اضافه وزن بایستی با احتیاط همراه باشد. افراط در خوردن کشمش سیاه، باعث افزایش غلظت خون و بالا رفتن فشار خون می‌شود و برای بیماران دیابتی مضر است. زیاده‌روی در مصرف کشمش سیاه به افراد دارای مزاج گرم توصیه نمی‌شود.